La articulación de la diversidad en la escuela: Un proyecto de investigación en curso sobre las “Aulas de Enlace”
DOI:
https://doi.org/10.3989/rdtp.2007.v62.i1.31Keywords:
Diversity, Schools, Integration programs, «Linking Classrooms», Community of MadridAbstract
This paper shows preliminary results of an ongoing research project entitled Social Integration Strategies and Racism Prevention in Schools. The paper is based upon ethnographic research that pursues two different approaches: fieldwork in the «Aula de Enlace » (Linking Classroom) program in a chartered school in the Community of Madrid, which fieldwork the author started in May 2005, and an institutional analysis of the policy of the Board of Education of the Community of Madrid with regard to diversity in schools.
Downloads
References
Aguado, Teresa (ed.). 2006. Educación Intercultural. Necesidades de formación del profesorado desde una perspectiva europea. (edición bilingüe español/inglés). Madrid: UNED.
Boyano Revilla, Manuela; José Luis Estefanía Lera; Henedina García Sánchez y Montserrat Homedes Gili. 2004. Aulas de Enlace: orientaciones metodológicas y para la evaluación. Madrid: Comunidad de Madrid.
Consejería de Educación. 2002. Programa Escuelas de Bienvenida. Consejería de Educación de la Comunidad de Madrid. Madrid. (Instrucciones de la Viceconsejería de Educación por las que se regulan las Aulas de Enlace para el curso 2002-2003).
Consejería de Educación. 2003. Programa Escuelas de Bienvenida. Consejería de Educación de la Comunidad de Madrid. Madrid. (Instrucciones de la Viceconsejería de Educación por las que se regulan las Aulas de Enlace para el curso 2003-2004).
Consejería de Educación. 2004. Programa Escuelas de Bienvenida. Consejería de Educación de la Comunidad de Madrid. Madrid. (Instrucciones de la Viceconsejería de Educación por las que se regulan las Aulas de Enlace para el curso 2004-2005).
Consejería de Educación. 2005. Programa Escuelas de Bienvenida. Consejería de Educación de la Comunidad de Madrid. Madrid. (Instrucciones de la Viceconsejería de Educación por las que se regulan las Aulas de Enlace para el curso 2005-2006).
Consejería de Educación. 2006. Programa Escuelas de Bienvenida. Consejería de Educación de la Comunidad de Madrid. Madrid. (Instrucciones de la Viceconsejería de Educación por las que se regulan las Aulas de Enlace para el curso 2006-2007).
Fernandez, James (ed.). 1991. Beyond Metaphor. The Theory of Tropes in Anthropology. Stanford, California: Stanford University Press.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the print and online versions of this journal are the property of the Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.
All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) licence. You may read the basic information and the legal text of the licence. The indication of the CC BY 4.0 licence must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the final version of the work produced by the publisher, is not allowed.